Sinds 15 december jl. is Nederland in lockdown. Wij krijgen de nodige vragen van zorgaanbieders over de gevolgen hiervan. Hieronder hebben wij daarom wat informatie op een rij gezet.

  • Wij verzoeken onze zorgaanbieders om de zorg zoveel mogelijk op de reguliere wijze te leveren en oog te hebben en houden voor de meest kwetsbaren, uiteraard binnen de richtlijnen van het RIVM. Waar nodig en mogelijk kan als aanvulling of alternatief veelal digitale dienstverlening worden ingezet, zoals videobellen.
    Op de website van de rijksoverheid is aangegeven welke contactberoepen zijn uitgesloten van de regels inzake de lockdown, zij mogen hun werk dus continueren. De Wmo en Jeugdwet worden daar specifiek genoemd, zie hier.
  • Op onze website staat een overzicht van de (veel)gestelde (corona)vragen, voorzien van een antwoord, zie hier.
  • Als u een vraag hebt die niet in het overzicht op onze website staat, dan kunt u deze mailen naar contracteringregio@nijmegen.nl.
  • Wanneer u de zorg niet op reguliere wijze kunt leveren of anderszins tegen (continuïteits)problemen aanloopt, verzoeken wij u dit bij ons aan te geven via contracteringregio@nijmegen.nl.

Tot slot: wij hebben veel waardering voor de inzet en betrokkenheid van onze zorgprofessionals. Heel erg bedankt en sterkte in deze bijzondere tijd!

Deze website maakt gebruik van functionele cookies. Meer informatie vindt u in onze privacyverklaring.