Documentatie en downloads
Op deze pagina vindt u relevante regionale documenten, formulieren en protocollen.
Aanbestedingsdocumenten
- Documenten Openbare Aanbesteding Jeugd GGZ
- Documenten Openbare Aanbesteding Beschermd Wonen
- Bijlage 1. Producten Beschermd Thuis en Beschermd Wonen
- Bijlage 2. Programma van Eisen
- Bijlage 3. Tarievenbijlage
- Bijlage 4. Toegangsproces
- Bijlage 5. Beleidsplan Samen Dichtbij
- Bijlage 6. Standaard administratieprotocol maart 2019
- Bijlage 9. Omzetten van codes en producten
- Bijlage 11. Klachtenprocedure
- Bijlage 13. Afbakening kosten en verantwoordelijkheden
- Bijlage Gepubliceerde vragen en antwoorden BW aanbesteding 2019
- Offerteaanvraag
- Documenten Openbare Aanbesteding ambulante wmo en jeugdhulp 2018-2021
- Bijlage 1. Programma van Eisen
- Bijlage 2. Bouwstenen en Tarieven
- Bijlage 5. Uniform Europees Aanbestedingsdocument
- Bijlage 6. Standaardformulier samenwerkingsverband Inschrijving
- Bijlage 8. Standaardformulier afschaling begeleiding
- Bijlage 9. Standaardformulier Social Return
- Bijlage 11. Standaardformulier referenties
- Bijlage 12. Standaardformulier gunningscritera
- Bijlage 13. Procedure overdracht cliënten niet gegunde Inschrijver
- Bijlage 14. Mutatieformulier niet gegunde Inschrijver
- Offerteaanvraag Wmo Jeugdhulp 2018 17INK012
- Documenten Aanbesteding Tijdelijk Verblijf LVB 18+
- Documenten Aanbesteding Jeugdhulp AZC
- Bijlage 1A. Programma van Eisen ambulante Jeugdhulp
- Bijlage 1B. Programma van Eisen Jeugd-GGZ
- Bijlage 2A. Bouwstenen en Tarieven ambulante Wmo en Jeugd 2019
- Bijlage 2B. Bouwstenen en Tarieven JGGZ 2019
- Bijlage 3. Inkoopvoorwaarden Leveringen en Diensten
- Bijlage 4A. Werkproces Toegang en Facturatie AZC 2019
- Bijlage 4B. Handleiding tolken Jeugdzorg 2019
- Documenten Aanbesteding Dyslexie
klik voor weergave informatie
Beleidsnota’s
klik voor weergave informatie
Berichtenverkeer en administratie
klik voor weergave informatie
Beschermd Wonen
- Instructie voor gecontracteerde zorgaanbieders Beschermd wonen 2021;
- Informatiedocument;
- Aanbestedingsdocumenten Beschermd wonen;
- Overzicht zorgaanbieders;
- Folder Beschermd wonen;
- Wijzigingsformulier Wmo Beschermd wonen;
- Ketenoverleg;
- Beschermd wonen en de eigen bijdrage CAK;
- Toelichting op groeps- en individuele begeleiding;
- Veiligheidshuis.
klik voor weergave informatie
Bouwstenen en tarieven
Onze overzicht van bouwstenen en bijbehorende tarieven per zorgsoort vindt u hier
klik voor weergave informatie
Calamiteitenprotocol JW/Wmo
klik voor weergave informatie
Casemanagement
Voor meer informatie over Casemanagement verwijs ik u graag door naar de website van Casemanagement Nijmegen
klik voor weergave informatie
Corona
Alle geplaatste nieuwsberichten omtrent het coronavirus:
- Nieuwsbericht 17 maart 2020: Brief maatregelen corona virus d.d. 17-03-2020.
-
Nieuwsbericht 19 maart 2020: Aanleveren productieverantwoordingsformulier met controleverklaring van de accountant uitgesteld tot 1 mei 2020.
-
Nieuwsbericht 26 maart 2020: College Nijmegen komt met noodmaatregelen in verband met corona.
-
Nieuwsbericht 26 maart 2020: Tijdelijke declaratierichtlijnen corona – Zorgaanbieders Wmo Jeugd en Beschermd Wonen (Rijk van Nijmegen).
- Nieuwsbericht 30 maart 2020: Extra geld voor creatieve oplossingen coronavirus via ministerie van VWS.
- Nieuwsbericht 31 maart 2020: Tijdelijke afspraken ophoging uren begeleiding Wmo / Jeugdwet Nijmegen en Heumen.
- Nieuwsbericht 31 maart 2020: Omgaan met de gevolgen van het coronavirus.
- Nieuwsbericht 2 april 2020: Crisisfonds voor kwetsbare kinderen thuis.
- Nieuwsbericht 7 april 2020: Veelgestelde vragen n.a.v het coronavirus.
- Nieuwsbericht 24 april 2020: Uitwerking “Tijdelijke compensatie omzetdaling corona”regio Rijk van Nijmegen.
- Nieuwsbericht 7 juni 2020: Uitwerking ‘Meerkosten’: afspraken tussen het Rijk en de VNG.
- Nieuwsbericht 7 juni 2020: Maatregelen declaraties meerkosten en tijdelijke compensatie omzetdaling verlengd tot 1 juli.
- Nieuwsbericht 16 juni 2020: Maatregel declaratie alternatieve zorg ook verlengd tot 1 juli.
- Nieuwsbericht 26 juni 2020: Maatregel declaratie meerkosten verlengd tot 1 januari 2021.
- Nieuwsbericht 29 juni 2020: Format voor declaratie meerkosten beschikbaar.
klik voor weergave informatie
Dyslexie
- Documenten
- Invullen door school: Leerlingdossier Dyslexie (pdf)
- Invullen door ouders: Aanmeldformulier Dyslexiezorg (pdf) of Aanmeldformulier Dyslexiezorg (Word)
- Meer informatie voor onderwijs
- “Handreiking voor de invulling van ondersteuningsniveau 2 en 3”
- “Richtlijn Omgaan met Doublures bij de screening voor toegang tot vergoede dyslexiezorg”: https://www.nkd.nl/downloads/
- FAQ voor veel voorkomende vragen: https://www.dyslexiecentraal.nl/
- Folder: Eén toegang tot dyslexiezorg in Nijmegen
- Toegang tot dyslexiezorg in de regio Rijk van Nijmegen
- Leidraad vergoedingsregeling dyslexie van onderwijs naar Zorg (versie 2.0 2019)
klik voor weergave informatie
Jeugdbescherming & Reclassering
klik voor weergave informatie
LTA
- De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) heeft afspraken gemaakt over het Landelijk Transitie Arrangement (LTA) met een aantal gespecialiseerde jeugdhulpaanbieders. De aanbieders en de afspraken kunt u vinden op de website van de VNG via: https://vng.nl/onderwerpenindex/jeugd/functies-zorgaanbieders-2019-2020
klik voor weergave informatie
Maatwerkovereenkomsten
klik voor weergave informatie
Onderaannemerschap
Het is, onder voorwaarden, mogelijk als hoofdaannemer te werken met een onderaannemer. Daarbij geldt dat u als hoofdaannemer aanspreekpunt bent voor de gemeenten en verantwoordelijk bent voor de dienstverlening van uw onderaannemer. Onderdeel van de procedure is dat u als hoofdaannemer deze aansprakelijkheid bevestigt (klik hier voor de verklaring).
Wat moet u doen als u een onderaannemer wilt inzetten?
- Wees u ervan bewust dat u als hoofdaannemer volledig aansprakelijk bent. Alle communicatie verloopt via u, de hoofdaannemer.
- Meld de beoogde onderaannemer aan bij het ROB. Dit doet u door het aanmeldformulier onderaannemerschap volledig in te vullen en te e-mailen naar: contracteringregio@nijmegen.nl.
Hoe ziet het vervolgproces eruit?
- Het ROB screent beoogde onderaannemer op hoofdlijnen.
We gaan na of er rapportages van gemeentelijke onderzoekers en aangewezen toezichthouders bekend zijn, kijken naar de uitslagen van aanbestedingstrajecten en naar eventuele meldingen die gedaan zijn bij het Regionaal Meldpunt Zorg. - Afhankelijk van de bevindingen uit de screening krijgt u een terugkoppeling van de contractmanager of contractbeheerder. Mogelijk wordt u uitgenodigd voor een gesprek.
- Het ROB stuurt u een ‘verklaring onderaannemerschap’ die u moet ondertekenen. Zodra wij de verklaring ondertekend retour ontvangen hebben, wordt de onderaannemer toegevoegd aan het gecontracteerde aanbiedersoverzicht op de website van het ROB en kunt u de onderaannemer inzetten. Hierover ontvangt u bericht.
Wat moet u doen als u een wijziging wilt doorgeven?
Indien u een wijziging wilt doorgeven (toevoegen en/of verwijderen van product(en) en verwijderen van onderaannemer), dan kan dat middels het wijzigingsformulier onderaannemerschap. Vul deze volledig in en e-mail het naar contracteringregio@nijmegen.nl.
Het ROB streeft ernaar uw aanmelding binnen 4 weken af te handelen.
klik voor weergave informatie
klik voor weergave informatie
Toetsingskader Vervoersvoorziening
- Toetsingskader Vervoersvoorziening: met dit document kunnen verwijzers zien of een persoon in aanmerking komt voor een vervoersvoorziening.
klik voor weergave informatie
Vaktherapie
klik voor weergave informatie